تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1399
کد 3795

توقف عملیات در مترو به ضرر تبریز است

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: توقف حتی شده یک روز، در مترو تبریز به ضرر تبریز است که باید از تعلیق عملیات عمرانی در مترو به هر دلیل جلوگیری کنیم.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز عبداله‌ تقی‌پور‌ با بیان اینکه قدردان تلاش‌های مدیریت  قطار شهری تبریز هستیم گفت: در راستای وظیفه شورای شهر که همانا پیگیری و نظارت است به اجرای خطوط مترو و به خصوص تکمیل خط یک‌ نظارت‌ داریم‌.
وی با بیان اینکه امروز برای حل برخی گره های ترافیکی شهر تبریز نیازمند اتمام و تکمیل قطار شهری هستیم گقت: برای رفع مشکلات ترافیکی باید سیستم مدیریت حمل ونقل عمومی یکپارچه داشته باشیم.
تقی‌ پور گفت: باید در کنار گسترش حمل ونقل عمومی از محیط های پیاده رو نیز غافل نشویم و زیرساخت های مورد نیاز را ایجاد کنیم‌.
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه امروز اجرای تقاطع های غیر همسطح بار مالی زیادی برای شهرداری تحمیل می‌کند افزود: در صورت تکمیل مترو این بار مالی به شهر تحمیل نخواهد شد‌ و هزینه های آن در مترو صرف می‌شود.
وی اظهارکرد: امروز باید از زحمات دکتر پزشکیان که برخی موضوعات مترو تبریز را پیگیری کرده و موجب پیشرفت مترو شد تقدیر کنیم و باید سایر نمایندگان نیز در این خصوص کمک کنند.

تقی‌پور ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدواریم در ۶ ماهه اول سال ۹۹ اجرای پاره‌ خط ها در شهرک‌ های اطراف تبریز اجرایی شود تا بسیاری از مشکلات در خصوص حمل ونقل شهرک ها برطرف شود.
وی با بیان اینکه حتی یک لحظه نیز نباید کار اجرا در مترو تعطیل شود گفت: توقف تی‌بی‌ام‌ ها در خط ۲ قطار شهری برای تبریز مضر‌ است و باید تکلیف این خط هرچه سریعتر‌ مشخص شود.
او افزود: با وجود شرایط امروز کشور هرمقدار کار‌های مترو متوقف شود تبریز متضرر خواهد شد که نباید اجازه دهیم‌ فعالیت‌های عمرانی مترو متوقف شود.
وی با بیان اینکه باید کار‌های اجرای مترو را سرعت ببخشیم گفت: امروز زمان سستی و توقف در کار‌های  عمرانی مترو شهری نیست و هرچه توقف کنیم این توجیه اجرای مترو را کم می‌کند.
تقی‌ پور با بیان اینکه برخی مدیران شهرداری جزیره‌ای عمل می‌کنند گفت: شهرداران مناطق باید بدانند که همه مناطق تحت پوشش مدیریت واحد شهرداری تبریز فعالیت می‌کنند و هیچکس حق عملکرد جزیره‌ای ندارد.
وی افزود: کیمسیون  عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز آماده همکاری تمام و کمال‌ با سازمان قطار شهری است تا مردم هرچه سریعتر بتوانند از مزایای مترو بهره‌مند شوند.
عبداله‌ تقی‌پور گفت: در اجرای برخی ایستگاه ها در طرح‌های مطالعاتی تجدید نظر کنیم، یکی از مشکلات ما در تبریز این است که مشاورین بومی نیستند و از نیاز‌های شهر اطلاع درستی ندارند.
وی با بیان اینکه ما مدیون مردم هستیم و از کار‌های  پوپولیستی‌ پرهیز می‌کنیم و هدفمان اجرای پروژه‌های ماندگار است گفت: مردم تبریز لایق بهترین ها هستند و وظیفه ما تامین بهترین امکانات در شهر می‌باشد.

علی آجودان‌ زاده دیگر عضو کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه در کمیسیون آماده همکاری کامل با قطار شهری برای اجرای بهتر مترو هستیم گفت: با توجه به وضعیت مالی شهرداری می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

محرم محمدزاده نیز با بیان اینکه مشکلات مترو از دوره‌های قبل برای ما به ارث رسیده گفت: در گذشته برخی هزینه‌های شهر برای انجام کار‌های تبلیغاتی صرف شده که امروز مدیریت  شهری را با مشکل روبرو کرده است.
وی افزود: اینگونه نیست که بگوئیم مترو یک ساله تمام می‌شود باید تلاش کنیم تا مشکلات اجرای مترو حل شود و اگر نیاز است وام برداشته شود این کار انجام شود چرا که این بهتر از تعطیل شدن پروژه است.
محمدزاده بیان کرد: به دنبال کار‌های تبلیغاتی نیستیم و تلاش می‌کنیم فعالیت‌های عمرانی شهر را با جدیت دنبال کنیم و به عنوان خادم مردم پیگیر‌ رفع مشکلات باشیم.

مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه پیگیر حمل و نقل ترکیبی از خط یک مترو و پاره خط ها هستیم گفت: تلاش می‌کنیم زمان حمل ونقل مسافر در داخل شهر تبریز را کاهش دهیم.
وی افزود: پیگیر اجرای حمل و نقل ترکیبی هستیم و لایحه آن به شورای شهر ارائه شده و درحال مطالعات بیشتر هستیم تا در آینده عدم توجیه اقتصادی برای مسافران غریبان گیر این موضوع نباشد. 
وی با اشاره به برخی‌ تغییرات در اجرای خط ۳ و ۴ گفت: در احرای این دو خط با موضوعاتی همچون فضای سبز، تملک و کارهای مطالعاتی درگیر هستیم و کمی با احتیاط جلو می‌رویم و پیگیر اجرای خط تراموا از راه آهن به قونقا‌ هستیم.

مصطفی مولوی فرد مدیرعامل قطار شهری تبریز نیز با بیان اینکه دلیل تاخیر اجرای خط ۱ مترو در سال ۹۷ این  بود که در عمل نواقص بسیاری وجود داشت و با پیگیری های انجام گرفته توانستیم نواقصات را تکمیل کنیم تا حدی که حتی در فاز یک و دو خط یک نیز نواقص وجود داشت که برای رفع آنها اقدام کردیم.
وی با بیان اینکه تورم موجب بروز برخی مشکلات شده است گفت: پیمانکاران پس از مدتی کار می‌گویند قیمت برای اجرای پروژه به صرفه نیست و این مشکل همواره رفع می‌شود و دوباره به وجود می‌آید.
مولوی فرد گفت: دکتر پزشکیان پیگیر تخصیص اعتبارات دولتی از طریق سازمان برنامه و بودجه است که در تلاش هستیم مشکلات موجود را رفع کنیم.

هنچنین بهرام فرهخت‌  مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تبریز نیز در این جلسه از کاهش زمان انتظار مسافرین در ایستگاه از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه خبرداد و گفت: شیوع کرونا تاثیر‌ زیادی بر جابجایی مسافر از طریق مترو گذاشته تا حدی که  از ۳۰ هزار سفر روزانه به ۷ هزار نفر در روز کاهش یافته است .
وی افزود:لازم است تا بودجه‌های نگهداری برای مترو تبریز اختصاص یابد چراکه با وجود گذشت زمان برخی بخش ها نیازمند تعمیر و تخصیص اعتبار نگهداری است.

لازم به ذکر است اعضای کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه در جریان آخرین نیاز‌های مترو تبریز قرارگرفته و قول پیگیری رفع مشکلات را دادند.
powered by : ITShams

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای شهر تبریز می باشد.