تاریخ : سه شنبه 22 مرداد 1398
کد 3248

در جلسه کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک مطرح شد؛

ضرورت بکارگیری بخش خصوصی در اتوبوسرانی/ بازنگری درخطوط اتوبوسرانی کم مسافر

جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بررسی سه لایحه از سوی سازمان اتوبوس رانی  برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز؛ در آغاز این جلسه رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: مبارزه با نفس عماره برای تکامل و سازندگی در زندگی و همچنین به جهت حل مشکلات و توسعه کشور در آینده  میتواند منتج به خدمتگذاری صادقانه به شهروندان باشد.
محمد اشرف نیا در بخش دیگری از سخنان خود بیان اینکه مشکلات مربوط به تجهیز ناوگان اتوبوسرانی باید سریعا حل و فصل شود گفت: اتوبوس ها و مینی بوس های موجود  بیش از عمر مفید خود مورد استفاده قرار گرفته اند
وی افزود: در این خصوص 62 دستکاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل تبریز افزوده می شود که میتواند بخشی از معضلات فرسودگی ناوگان فعلی حمل و نقل را در شهر تبریز برطرف کند.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک اضافه کرد: کمبود و نارسایي در سيستم حمل و نقل زميني بخصوص حمل و نقل شهري  مانعی برای رشد و توسعه هر شهری است.
اشرف نیا ا اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی اظهار داشت: برونسپاری فعالیتهای این ناوگان و جذب بخش خصوصی یکی از راهکارهای خروج از معضلات فعلی است.
در ادامه مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کیفی و کمی اتوبوس های شهر تبریز، خواستار حل معضلات موجود در این زمینه شد.
عبداله تقی پور در ادامه این گزارشات با اشاره به محل استفاده از مینی بوس های جدید گفت: آیا تعیین مسیرهای مورد استفاده برای این مینی بوس ها به صورت خطی یا پاره خطی خواهد بود؟
وی افزود: در حوزه ی تعیین مسیر پاره خطی برای این مینی بوس ها آیا مطالعاتی صورت گرفته است ؟
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به زمان جابجایی مسافران تاکید کرد: باید توجه داشته باشید که در صورت کاهش زمان جابجایی مسافران تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل ونقل در مسیرهای هدف نیز افزایش خواهد داشت و برای پذیرش حجم بالای مسافر باید تمهیداتی اندیشیده شود.
فریدون بابایی اقدم دبیر کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره گفت: بازنگری در خطور قدیمی و تعریف مسیرها و ایستگاه های جدید از جمله اقداماتی است که متاسفانه نسبت به تغییرات صورت گرفته تا کنون نادیده گرفته شده است.
وی افزود: وجود وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و همچنین دوچرخه باعث می شود تا برای مسیر خطوط اتوبوس رانی در این مسیر نیز تمهیداتی اندیشیده شود.
بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس در بخشهایی از شهر تبریز فاقد سایه بان است گفت: برای حل این موضوع نیز باید چاره اندیشی شود.
سونیا اندیش ضمن قدردانی از گزارش ارائه شده گفت: از نخستین روزهای آغاز شورای پنجم اقداماتی برای خرید اتوبوس های جدید صورت گرفته اما تا کنون پس از گذشت یک سال از تصویب خرید پانصد دستگاه اتوبوس، حتی یک دستگاه نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز نشده است.
وی با تاکید بر اینکه باید در این مسیر ضعف ها را پیدا کنیم اظهار داشت: ورود افراد غیر متخصص در حوزه حمل و نقل باعث برخی مشکلات شده است.
اندیش با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوس های فعلی باید در رده ماشین های اسقاطی قرار بگیرند خاطرنشان کرد: حل معضل فعلی بدون حمایت دولت ممکن نخواهد بود.
عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: در کنار طرح هایی همچون طرح خرید مینی بوس های جدید و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز باید مطالعات جامعی در خصوص استفاده از این دستگاه ها در مسیرهای مورد نیاز صورت بگیرد.
در پایان این جلسه با لحاظ برخی تغییرات لوایح درخواستی سازمان حمل و نقل و اتوبوسرانی به تصویب کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک رسید.
 
powered by : ITShams

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای شهر تبریز می باشد.