تاریخ : شنبه 28 ارديبهشت 1398
کد 3146

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز:

شهر تبریز باید در کشور نمونه باشد

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید شهر تبریز هم از نظر چشم انداز و هم ایمنی برق در کشور نمونه باشد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، محمد اشرف نیا، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه این کمیسیون گفت: از معاونت عمرانی شهرداری تقاضا داریم همکارهای لازم برای احیا دستورالعمل همکاری چهارجانبه را بارشرکت توزیع برق داشته باشند.
وی همچنین گفت: باید شهر تبریز هم از نظر چشم انداز و هم ایمنی برق در کشور نمونه باشد.
محمد حسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: شهرداری تبریز بعنوان متولی شهر با تمام دستگاه های اجرایی همکاری دارد.
وی ادامه داد: بطور مثال سالهاست به شرکت آب و فاضلاب مجوز های لازم حفاری را بدون اخذ هزینه داده می شود تا مشکل فاضلاب شهر تبریز حل شود.
اسحقی همچنین گفت: در مورد اداره برق نیز مشکلاتی عموما در فصل تابستان داریم، با افت ولتاژ مواجه هستیم با توجه به توسعه عمودی و افقی شهر شهرداری در احداث تونل انرژی از ایده لو تا خاقانی نهایت همکاری را با اداره برق داشته است.
وی افزود: برای حل مشکل افت ولتاژ قانونا اداره برق باید زمین خریداری نموده و ترانس احداث نماید، چراکه شهرداری با احداث ترانس هوایی طبق قانون برخورد می کند و هم از نظر ترافیکی مشکل آفرین است و هم از نظر منظر شهری مشکل آفرین است.
کاظمی مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز نیز در این جلسه گفت: باید همکاری ها و تعاملات لازم بین دستگاه ها وجود داشته باشد چراکه تمام دستگاه ها برای شهروندان تلاش می کنند.
وی ادامه داد: در آیین نامه فروش برق اگر مجتمعی تا ۱۵۰ کیلووات تقاضای برق کند این مقدار توسط پست هوایی تامین می شود و اگر تقاضا بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلووات باشد، شرکت توزیع می تواند پست زمینی یا هوایی احداث کند و بیش از ۲۵۰ کیلووات باید پست زمینی احداث‌ شود.
کاظمی با بیان اینکه برنامه ریزی شده امسال در زمان پیک بدون خاموشی رد شویم، خاطر نشان کرد: شیوه نامه بین نظام مهندسی مسکن و شهر سازی و شهرداری وجود دارد که پروژه های مسکونی احداثی در سطح شهر باید در داخل مجموعه از نظر معماری محلی برای تعبیه ترانس وجود داشته باشد ولی متاسفانه در تبریز رعایت نمی شود.
وی همچنین گفت: در حال حاضر در شهر تبریز ۲۸ مجتمع تجاری مسکونی وجود دارد که از برق موقت کارگاهی برقدار هستند.
عبداله تقی پور عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: شبکه هوایی در خیابان های قدیمی بین درختان است، همکاران اداره برق تقاضای هرس درختان را دارند که باید برای هرس درختان تاج درخت بصورت v شکل باشد که در بارش های سنگین باعث شکاف درختان از وسط می شود، لذا تقاضا داریم در خیابان هایی که هویت تبریز هستند از شبکه روکش دار یا زمینی استفاده شود.
فریدون بابایی اقدم دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مورد گفت: بعضا ترانس ها و پست های زمینی از نظر بصری مشکل آفرین شده اند و گاها فواصل غیر استاندارد و در حریم املاک قرار می گیرند و در بعضی مناطق شبکه های جدید احداث شده ولی شبکه قدیمی جمع آوری نشده است.
وی ادامه داد: گاهی تیر های برق فرسوده شده و در حال تخریب هستند و افت فشار و ولتاژ در برخی از مناطق برای ساکنین مشکل آفرین هستند.
در ادامه جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز بررسی و گزارش کارشناسان کمیسیون در مورد شرکت قوشبولاق آذربایجان در دستور کار قرار گرفت>
اکبر امجدی شهردار منطقه 4 شهرداری تبریز در این خصوص گفت: شهردار تبریز در سال گذشته برای اتمام آسفالت شهر مجوز استفاده از پیمانکاران داده اند که با انجام مناقصه پیمانکار انتخاب شده است.
وی ادامه داد: نحوه اجرای آسفالت در کل شهر مشکل دارد و باید اصلاح ساختار انجام شود.
جمشید نقش کار معاون عمرانی شهرداری منطقه ۴ نیز در این خصوص گفت: اینکه اعلام شده قیر آسفالت کم است یا خیر بصورت چشمی قابل تشخیص نیست و باید توسط آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش شود.
وی ادامه داد: چون آسفالت بصورت لکه گیری است از دستگاه استفاده نمی شود و قیر پاشی دستی انجام شده است
محمد اشرف نیا نیز در این خصوص گفت: ممکن است تمامی مصالح آسفالت در ایده آل ترین شرایط باشند ولی در مرحله اجرا مشکل وجود داشته باشد و باید زیر سازی قبل از آسفالت ریزی انجام شود.
سونیا اندیش عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره گفت: آسفالت و برگ ‌آزمایشگاه باید توسط بازرسی بررسی شود و آسفالت ریزی کاملا غیر اصولی انجام شده است.
 
powered by : ITShams

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای شهر تبریز می باشد.