تاریخ : چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398
کد 3141

در کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار صورت گرفت:

ادامه بررسی راه کارهای برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ

در نشست این هفته کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، راه کار های برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز غلامحسین مسعودی ریحان گفت: هدف از برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ جذب سرمایه گذار برای کل استان است و از جمله اهداف این رویداد جذب سرمایه گذار در تمامی حوزه ها از جمله حاشیه نشینی، سلامت، محیط زیست و غیره است لذا باید تمامی سازمان های مرتبط و برندهای استان در این رویداد دخیل باشند.
وی ادامه داد: کمیته های پیشنهادی این کمیسیون برای هفته فرهنگی شامل کمیته های اجرایی، گردشگری، بین المللی و ایرانی های مقیم آلمان، علمی، فرهنگی و هنری و کمیته مبادلات مالی و سرمایه گذاری است.
سونیا اندیش نیز در این مورد گفت: نحوه برگزاری این رویداد بسیار مهم است و می توان در این زمینه از مشاوران بین المللی استفاده شود تا تصویری که از ایران و آذربایجان ارائه می شود آبرومند باشد تا دلزدگی ایجاد نکند.
نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار ادامه داد: باید پتانسیل های تبریز شناسایی و فرصت های سرمایه گذاری در پکیج های کامل آماده و تمامی مجوزهای آن کامل باشد تادر زمان اجرای طرح توسط سرمایه گذار تجربه های تلخ گذشته تکرار نشود.
اندیش گفت: پتانسیل های موفق تبریز فرش دست بافت است، که ثبت جهانی است یا خشکبار آذربایجان که در شرایط کنونی حتی به آمریکا صادر می شود و می توان از برند چرم تبریز نیز استفاده کرد.
نیکو خصلت دیگر عضو این کمیسیون با اشاره به نیاز تبریز در حوضه سرمایه گذاری گفت: لاله پارک پروژه سرمایه گذاری خوب بود ولی نیاز تبریز نبود، مورد نیاز تبریز بازار بزرگ تبریز است که شامل مسجد، حمام، سرای و تمچه است و در دنیا نمونه است، و کاری باید کنیم تا در دنیا شناخته شود.
درپایان این نشست شهردار تبریز به عنوان دبیر این رویداد پیشنهاد و نسبت به تشکیل دبیرخانه هفته فرهنگی ایران - هامبورگ به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
powered by : ITShams

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای شهر تبریز می باشد.