تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1399
کد 4112

جلسه کمیسیون عمران،حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریزمطرح شد؛

بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص تعمیر و نگهداری و مقاوم سازی پل ها و ابنیه های احداثی

جلسه کمیسیون عمران،حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با محوریت موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص تعمیر و نگهداری و مقاوم سازی پل ها و ابنیه های احداثی برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومیو امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز؛ در ابتدا گزارشی در این خصوص از سوی معاونت فنی وعمرانی شهرداری تبریز ارائه شد.
در ادامه رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل وترافیک  گفت: در خصوص بهسازی و تعمیر اساسی پل ها گزارشی ارایه شد که ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته باید به برخی موارد اشاره کرد.
سونیا اندیش با اشاره به بازدیدهای کمیسیون عمران ار پل عباسی اظهار داشت: مقرر شد در خصوص این پر مطالعاتی انجام شود که معضل این پل با بهسازی حل میشود یا نیازمند تخریب است.
وی افزود: با بررسی کارشناسان مقرر شد مقاوم سازی صورت گیرد اما این را باید بدانیم مقاوم سازی تا چه حد تاثیر گذار است.
اندیش با اشاره به اینکه باید بدانیم چه کسی با چه هزینه ای و با چه تضمینی اقدام به ساخت و ساز کرده است تاکید کرد:
در سطح شهر محل ساخت پل ها و زیرگذرها و روگذرها مشخص است و اطلاعات مشخصات آن باید تعیین شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل وترافیک  افزود: نبود این اطلاعات و مشخصات در ابنیه ها و پل ها از مشکلات موجود است و همین کمبود اطلاعات باعث میشود در زمان بروز مشکل از لحاظ حقوقی نتوانیم پیگیری کنیم.
اندیش تصریح کرد: در تبریز نزدیک به ۱۵۰ پل وجود دارد که عموم آنها بیش از ۸۰ درصد دچار مشکل هستند.
وی گفت: کمیسیون عمران از دو جهت نظارت و برنامه ریزی برای نگهداری را در برنامه های خود قرار دهد.
وی همچنین اضافه کرد : درخواست جدی کمیسیون از شهرداری شروع عملیات ترمیم و مقاوم سازی پل‌های مذکور در پیش از پایان دوره پنجم شورای شهر است.
اندیش گفت: با توجه به تغییر ترکیب شورای شهر در سال آتی شاید بحث مقاوم سازی اولویت اعضای جدید نباشد لذا ضروری است که برخی امورات در دوره فعلی آغاز شود.
عبداله تقی پور نیز در ادامه گفت: روند پروژه ها از آنجا که موضوع افتتاح در آنها مطرح شد ویترینی شده و رثفراموش کردیم این امر وظیفه ماست.
وی با بیان اینکه مدت زمانی است که متاسفانه بازهم افتتاح ها شروع شده است تاکید کرد: سن مرمت و نگهداری در شهرداری نبریز جوان است.
عضوشورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: برای مرمت و نگهداری ابنیه ها ردیف و اعتبار مشخص شد.
تقی پور تصریح کرد: مواردیکه مطرح شد همه مربوط به نظارت است و ما مشکل نظارتی داریم.
وی اضافه کرد: نمیشود ما بعد از ۱۵ سال راجب پروژه ای حرف بزنیم و بگوییم مشکلاتی در ساخت وجود داشته نشان داد که مشکل نظارت داریم.
تقی پور تاکید کرد: مشکلات باید مشخص شود بدانیم از چه کسی باید شکایت کنیم
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل وترافیک   با اشاره به اینکه مدیریت جزیره ای شهرداری را به بحران میکشد گفت: هرکس کار خودش را میکند و مناطق و سازمان مدیریت جزیره ای دارد.
وی اضافه کرد: شناسنامه دار کردن ابنیه ها و پلها باید با ثبت تمام اطلاعات آنها همراه باشد اما متاسفانه اطلاعات اولیه برخی پروژه ها وجود ندارد.
تقی پور تاکید کرد: هرچقدر نظارت تقویت شود طول عمر پروژه ها بالا میرود.
 
 
سونیا اندیش نیز با اشاره به فقدان مدیریت جامع تصریح کرد:  سازمانها و نهادها خود مختار برخورد میکنند
وی اضافه کرد برنامه ها باید مشخص و از یک کانال مشخص تغذیه شود.
اندیش اضافه کرد باید اطلاعات جامعی از ابنیه ها داشته باشیم اما متاسفانه اطلاعات پراکنده وجود دارد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل وترافیک گفت : مصوبه ای مبنی بر ایجاد برنامه جامع در ارتباط با تمامی ابنیه ها در کمیسیون تصویب شود
وی اضافه کرد: شهرداری باید سامانه تعمیرات و نگهداری داشته باشد و شرایط ابنیه ها با قابلیت پردازش اطلاعات آنجا مشخص شود.
اندیش افزود: تغییر اولویت ها برای موارد اورژانسی نیز باید مد نظر باشد.
در ادامه عبداله تقی پور با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواستار. فع آنها در سطح شهر شد
 همچنین رییس کمیسیون عمران حمل و نقل ترافیک نیز در این خصوص با تاکید به برخی مشکلات که موجب خساراتی برای شهروندان در سطح شهر شده است، گفت: برای رفع موارد ممکن متاسفانه همکاری لازم صورت نمیگیرد.
در پایان نامه های رسیده به کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
 
powered by : ITShams

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای شهر تبریز می باشد.